Iskola

Kezdem azt érezni, hogy az iskolával is ugyanúgy ráfaragtunk, mint annak idején az óvodával. Igaz, ott annyi volt a gond, hogy évente cserélődtek az óvónők, mert a dadus mindenkin főnökösködött a csoportban.
A suliban viszont megy a hatalmi, vagy mifene, harc. Az osztályfőnöknő próbál szülőket megnevelni a gyerekeiken keresztül, ha nem a neki tetsző életmódot élik.
Hozzá teszem, semmi köze hozzá, ki, hogyan éli mindennapjait, ha csak valami aggasztót nem lát. Teszem azt, minden nap lilára van verve a gyerek, vagy jól láthatóan valami baja van.
Három gyerek már átiratkozott másik osztályba, vagy iskolába félévkor.
Megállapítottuk, hogy a tanárnő valószínűleg nem tud matematikát tanítani, vagy rosszul magyaráz. Bár Kispipi szerint itthon jobban megérti, mert jobban magyarázunk.
A tanárnő a legjobb osztályt akarja. Ezt a következőképpen éri el: az ötösnél rosszabb jegyeket nem írja be, csak “kis jegyként”. A gyengébbeket kiutálja (lásd féléves átiratkozások). Állítólag a legjobb átlagot felmutató osztályfőnök plusz pénzt kap? Ezt hallottam tanár ismerőstől.
A másik probléma a pénz. Konkrétan, tömjük a nőt. Tavaly jazz-balett foglalkozást tartott, ahova az osztály nagy része járt. Idén már nem jelentkeztek annyian, ezért két délután, kis csoportos rajzórákat tart, alkalmanként 4000 forintért.
Kispipit nyáron megtanítottam árnyékolni, ezért a tanárnő “meghívta” a rajzórára. Vesztünkre. Normális alkotást azóta sem láttunk tőle. Viszont ezért a pénzért még mi visszük a nyersanyagot is.
Tavaly meghirdetett korrepetálást. Állítólag csak az első óra volt ingyen.
A gyerekeket minden évben elviszi három napra erdei táborba, valami titkos (tényleg az. Még a címet sem mondja meg) helyre, valahova a Jenői tóhoz. A jazz-balett tábort is ott tartja. A családjáé a terület.
A nő tömény önellentmondás. Az egyik kisfiút megalázta az osztály előtt, mert a mekiben tartotta a szülinapi zsúrját. Kérte, emelje fel a kezét, aki az osztályból meg van hívva.
Állandóan beszél az egészséges életmódról, de minden szünetben az iskola előtt dohányzik, és a tanártársát hangosan, az osztály előtt kérdezi: “te is jössz gyújtani?”

Aki most áll iskolaválasztás előtt, annak azt tudom mondani, semmit nem érnek a nyílt órák. Az csak színjáték. Inkább kérdezzék körbe azokat a szülőket, akiknek a gyerekei a kiszemelt iskolába járnak.
A bosszantó még ebben, hogy a mostani tanársztrájkok idején Kispipi otthon maradt, igazoltuk az elmaradt napjait. De ez a tanárnő nem érdemli meg a szolidaritást.

Megosztom
Facebook Twitter Email

4 válasz érkezett a Iskola

  1. Először is sajnálom. A szolidaritást pedig köszönöm, bár nem tudom, megérdemlem-e. (Szakkört nem tartok.)
    Én a helyetekben nem sokat teketóriáznék, és keresnék egy olyan iskolát, tanítónénit, ami/aki jó. Tetszik a gyereknek és nektek is. Mondjuk elsősorban neki, de nyilván az is fontos, a szülők meg vannak-e elégedve.
    Sokkal több haszonnal jár egy iskolaváltás, mint a végignyűglődött évek. 🙂

    • Folyton eszünkben van az iskolaváltás, de annyi minden szól ellene is, mint mellette.
      A másik, gyengébb osztály. Még csak most tartanak a szorzótábla végén. Az épületben működik a zeneiskola is, ahova szintén két éve jár, és mindkét tanára (szolfézs, és hangszer) nagyon kedves, és úgy tűnik, van benne tehetség.
      Most azon vagyunk, hogy az alsót kijárja itt, aztán úgyis szétszéled az osztály, őt is átírathatjuk zenei általánosba. Most az az álma, hogy zenei szakközépbe menjen tovább.
      Jövőre majd nem jár rajz foglalkozásra az osztályfőnökhöz. Viszont a zeneiskolában van kerámia szakkör, ahol rajzolni, nemezelni is lehet. Azt idén is szerette.

      • Ha zenél, és azt szereti, az jó. Remélem, végül nem megy el mindentől a kedve, és felsőben több szerencsével jártok. 🙂

        • A zenében megtalálja magát, úgy tűnik. Kiemelkedő lett a fúvósok között. Osztályelső.
          Zenei szakközépbe akar továbbtanulni. Most. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.