Súly

Kispipi 8 éves… és 45 kiló. Csak így. Pedig figyelünk az étkezéseknél. Mondhatni, egészségesen táplálkozunk, már jó ideje. Nincs krumpli, kenyér. Tésztából csak teljes kiőrlésű, de egyébként zöldség, gyümölcs. Ha vacsorára hideget eszünk, a szendvicset tortillába tekerjük. Sonka, sajt, majonéz, sok zöldség. Szeretjük.
Kb. 10 kilót leadtam. Muszáj volt. Napi 12 óra ücsörgés, 0 mozgás. Jó, mondjuk minden héten jógázom otthon. Van, amikor többször is. Amíg nincs longboard-szezon, mert aztán jöhetnek a heti 6-8 kilométeres Margit-sziget körök.
Visszatérve a lányomra, ő a legsúlyosabb, hovatovább legkövérebb gyerek az osztályban. Pedig hetente kétszer lovagol, minden nap van tornaórájuk a kormány hülye ötlete nyomán.
Mi csak nézünk otthon. Néha szörnyülködünk magunkban, és keressük a hibát. Hol, és honnan jön az a sok kalória? Talán az iskolai “egészséges” étkezésből?
Ha már suli: volt védőnői vizsgálat a gyerekek között. Pipit meg is kérdezte, tudja-e mi az egészséges táplálkozás? Lányom meg közölte, hogyne tudná! Otthon is úgy eszünk. Sok zöldség, semmi liszt. Kérdezték, hogy sportol-e, ő meg elbüszkélkedett vele, hogy már évek óta lovagol. A védőnő csak annyit fűzött hozzá, hogy akkor majd idővel bizonyára lemegy az a pocak.
Keressük a rést a pajzson továbbra is. Igyekszünk anyóséktól távol tartani, ha lehet. Mert ott óránként evés van. reggelire négy szelet nutellás kalács. Ebédre lebbencsleves, pörkölt tésztával, vagy galuskával. Vagy rántottcsirke, hagymakarikával, meg cukros barackbefőttel, hogy ne érje szó a ház elejét, legyen benne gyümölcs is.
Egy óra múlva jön a kérdés: nem vagy éhes? Nem ennél egy kis csokit? Sütit? Pogácsát? Nápolyit?
És hát gyerek. Melyik gyerek mondja a finomságokra, hogy köszi, nem kérek? Hiába mondjuk otthon, hogy legyen esze, nem kell mindent fölfalni. Valami csak lecsúszik.
Ha jönnek át hozzánk, akkor is hoznak valamit. Bolti rétest, télifagyit. Egy ideig a hűtőben érnek ezek a dolgok, aztán kukába kerülnek.

Minap kicsit büszke voltam rá. vacsorára csak gyümölcsöt evett. Igaz, jól ebédelt, meg volt valami könnyű süti is. De akkor, kicsit jellem volt, és megfordult a fejemben, hogy talán végre valami elkezdődik.
Talán.

 

Megosztom
Facebook Twitter Email

3 válasz érkezett a Súly

  1. A csak gyümölcs vacsira lehet rés a pajzson. Az csak gyorsan felszívódó szénhidrát, gyors energia, de gyorsan meg is éhezhet utána, meg sok benne a cukor. Szerintem annak nézz utána, hogy a 160 g-os szénhidrátdiétának (inzulinrezisztenciához, cukorbetegséghez való diétának) milyen elvei vannak, attól nagyon lehet fogyni és egészséges is.
    Kulcsszavak: lassú és gyors CH, glikémiás index. Reggel és este lassú CH (teljes kiőrlésű), tízóraira is főleg az, meg vacsira. Ha nem is számoltok, az elveket érdemes átnézni.
    Én terhesen végig diétáztam, szülés után úgy 8 kilóval voltam kevesebb, mint terhesség előtt. 4 hónapja újrakezdtem a diétát, azóta -6 kg és semmi éhezés. Csak minőségi CH.
    Ha gondolod, dobj egy emailt, küldök hozzá megbízható, dietetikus által összeállított infót.

    • Egyszer-kétszer ettünk gyümölcsöt, ananászt, mangót vacsorára. Általában akkor, mikor későn ebédeltünk, és még tele voltunk.
      A 160 grammos szakácskönyvből főzünk otthon tavaly óta.
      Köszönöm, küldöm az emailt! 🙂

  2. Volt egy oszt.társam általánosban. Gömböc volt. Nem tudom, hogy étkezés okozta-e, vagy sem. 14 évesen elkezdett nyúlni is, meg iszonyú sokat tornázott, akkoriban az aerobik volt a menő. Piszok izmos lett fél év alatt, azóta is sovány, sportos alkat. Feltételezem sok munkája is van benne… A lósport jó sport, de lehet nem mindenhol mozgatja meg, nem eléggé?

    Aztán van egy barátnőm, ő duci volt sokáig, most meg hirtelen leadott “pár” kilót. Kiderült cukorbeteg, nem dolgozza fel a szervezete az inzulint, attól hízott, hiába járt táncolni, sportolt, diétázott. Most kap gyógyszert, ledobott látványra 20 kilót. Lehet nálatok is van valami alul-fölül működés, ehhez lelkiismeretes orvos kell, én kóklerként csak annyit mondanék, hogy kérdezzetek rá, ha ismertek egyet…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.